Avem nevoie de manageri eficienți și de lideri care inspiră. Cum altfel ar putea supraviețui organizațiile? Cum altfel s-ar putea îndeplini sarcinile de lucru? În orice companie, leadership-ul și managementul sunt doua componente esențiale – două componente care asigură atingerea obiectivelor.
Deși rolurile celor doi pot părea asemănătoare, există diferențe fundamentale aici. Un lider inspiră, în timp ce un manager coordonează și exemplele pot continua. Poți afla mai multe detalii despre leadership autentic dacă te înscrii la cursuri leadership. În cele ce urmează, com explora diferențele dintre lider și manager, dar și posibilitățile de a combina cele două componenente fundamentale ale organizațiilor mici și mari.
Diferențele între lideri și manageri
Începem cu diferențele dintre leadership și management. Le analizăm, pe rând, pe cele mai importante:
- Viziunea vs. structura: Liderul se concentrează pe viziune, pe viitor și pe modalitățile prin care poate inspira echipa spre atingerea obiectivelor. Între timp, managerul se concentrează pe structură, pe ordine și trasarea obiectivelor pe termen scurt, mediu și lung;
- Influență vs. autoritate: Dacă managerii se bazează pe autoritatea oferită de funcție, liderii influențează echipa prin carismă, prin abilitățile de comunicare, prin exemplu și adaptabilitate;
- Motivare vs. control: Dacă liderii au rolul de a inspira echipa, managerii sunt responsabili cu ordinea. Practic, un lider încurajează inițiativele, oferă sprijin în sarcini și oferă feedback, iar un manager monitorizează activitățile, atingerea obiectivelor și abaterile de la sarcini sau reguli;
- Flexibilitate vs rigiditate: Liderii sunt deschiși la idei noi și pot schimba strategiile de lucru destul de des, raportându-se la preferințele echipei. La polul opus, pentru ca organizația să funcționeze, managerii mențin proceduri stabile, urmărind cu interes planul creionat la început de drum;
- Orientare către echipă vs orientare către sarcini: Liderul are în vedere dezvoltarea individuală a fiecărui coechipier, în timp ce managerul se concentrează pe atingerea obiectivelor clar stabilite.
Cum să îmbini abilitățile de lider și de manager
La modul ideal, liderul ar trebui să fie și un bun manager, iar managerul ar trebui să fie și un bun lider. În companiile mari, cele două roluri sunt separate, dar în organizațiile mici pot fi îndeplinite de o singură personală. Vezi, mai jos, cum să îmbini abilitățile de lider și de manager cu succes:
- Dezvoltă-ți viziunile și comunică-le clar: E important să ai o viziune clară, o direcție de la care să nu te abați. Imediat ce ești sigur de această viziune, ar trebui să o comunici celor cu care lucrezi. Atunci când oamenii înțeleg scopul muncii lor pot fi mult mai motivați;
- Menține structura, dar adaptează-te schimbărilor: E important să găsești un echilibru între menținerea structurii și flexibilitate. Menține regulile de bază, obiectivele și programul, dar încearcă să fii flexibil în ceea ce privește sarcinile de lucru;
- Oferă feedback constructiv: Oamenii vor să știe dacă se descurcă bine, dacă au ceva de îmbunătățit, dacă se pot perfecționa etc. Oferă feedback des, dar asigură-te că acesta nu vine ca o critică, ci ca o discuție menită să susțină, să încurajeze;
- Fii un bun exemplu: Implică-te activ și fii un bun exemplu pentru echipa ta! E esențial aici să nu uiți de așteptările pe care le ai și de trasarea sarcinilor cu responsabilitate și realism;
- Încurajează inovația în timp ce menții ordinea: Este important să menții standardele la care lucrează compania și te ții de planul stabilit. Cu toate acestea, cu puțină muncă, poți găsi rețeta succesului. Da, poți menține ordinea în timp ce încurajezi echipa să vină cu idei creative;
- Ascultă activ și monitorizează progresul: Este normal să monitorizezi progresul. Așa te asiguri că echipa nu se abate de la plan. Fă-ți timp pentru a asculta părerea fiecărui membru. Așa poți adapta sarcinile și resursele personalității lor.
Așadar, liderul și managerul sunt motoarele organizației. Fără sarcini bine trasate, fără menținerea ordinii, fără conducere prin puterea exemplului și încurajare, lucrurile nu ar merge conform planului.
publicitate